Firi-basketball-ligaen

BLNO skifter navn til Firi-ligaen

I år skifter den bedste division i den norske basketball-liga, BLNO, navn til Firi-ligaen. Firi-ligaen starter i slutningen af september, og kampene bliver sendt direkte på norsk TV 2. Læs mere om, hvem vi er, og hvad Firi står for.

Norges Basketballforbund (NBBF) kunne tidligere på året offentliggøre et sponsorsamarbejde med Nordens største kryptovalutabørs, MiraiEx. Nu skifter virksomheden navn til Firi, og dermed står det også klart, at Norges bedste basketball-liga på dame- og herresiden fremover hedder Firi-ligaen.

- I dag skriver Firi historie sammen med det norske basketballforbund. Vi er stolte over at være den første sponsor med navnerettigheder til den bedste norske række, og vi glæder os til at støtte norsk basketball og tage del i den videre udvikling, udtaler driftsdirektør Marius Blaker Høgevold hos Firi.

BLNO har været navnet på den bedste række inden for basketball på både dame- og herresiden i Norge i over 20 år. Firi vil være sponsor for ligaen i mindst et år og har købt navnerettighederne til ligaen som en del af sponsorpakken. Firi har også option på at forlænge aftalen frem til sæsonen 2023/2024.

- Det er vigtigt for os, at vores partnere deler vores værdier om inklusion og engagement, og det er Firi-ligaen virkelig et symbol på. Nu arbejder vi sammen om at skabe uanede muligheder i Norge, både i krypto- og basketballmiljøet, fortsætter Marius Blaker Høgevold.

Aftalen gør det muligt at professionalisere ligaen yderligere, samtidig med at det bliver mere attraktivt og lettere for offentligheden at følge med i norsk basketball. Samtidig med at Firi-ligaen lanceres, træder forbundets aftale med norsk TV 2 i kraft. Fra slutningen af september vises de første kampe i Firi-ligaen på kanalen.

Også generalsekretær i Norges Basketballforbund Espen A. Johansen har store forventninger til den nye aftale.

- Aftalen med Firi betyder, at vi kan satse endnu hårdere på at skabe et godt og attraktivt produkt. Timingen er perfekt nu, hvor vi også skal til at vise vores sport på nationalt tv, påpeger han.

Også basketballforbundets sportsdirektør, Brent Hackman, er godt tilfreds.

- Vi håber, at det får en afsmittende effekt, der gør det endnu mere attraktivt at spille basketball i Firi-ligaen, og at vi også hurtigt får en sportsligt stærkere liga, tilføjer Brent Hackman.

Vores værdier: trygt, nemt, engagerende. Læs mere om Firi her!

08/09/2021