Gruppebilde av Firi-teamet

Firi henter inn 12M NOK i en emisjon ledet av Skyfall Ventures

Firi er Norges største handelsplass for kjøp og salg av kryptovaluta med over 40 000 registrerte kunder og NOK 1,1 milliarder i handelsvolum siden lansering. Selskapet har opplevd en fantastisk vekst de siste månedene og fokus til selskapet er nå på lansering av nye produkter og markeder i Norden.

Les mer om hva Firi er og hvordan bruke kryptobørsen her.

Nøkkeltall

• Totalt 40 000 registrerte kunder.
  • 40% vekst i antall kunder siste 30 dager.
  • NOK 1,1 milliarder i handelsvolum siden lansering.
  • NOK 451 millioner i handelsvolum i februar 2021 og NOK 84 millioner i gjennomsnittlig ukentlig handelsvolum i 2021.
  • 2550% vekst i månedlig handelsvolum siden oktober 2020. Fra NOK 17m i oktober, NOK 53m i november, NOK 97m i desember, NOK 333m i januar til NOK 451m i februar.

Dette sier Espen Malmo, Managing Partner i Skyfall Ventures

Vi investerte NOK 4 millioner i MiraiEx (nå Firi) i fjor høst, og nå investerer vi ytterligere NOK 5 millioner. Progresjonen og veksten til MiraiEx har vært fantastisk, og selskapet har nå tatt den soleklare nummer én posisjonen i det norske markedet.

Vi har vært involvert i økosystemet rundt blokkjedeteknologi siden 2012, og har lang fartstid og god kompetanse på området. Vi observerer at det er mange “luftige” selskaper og prosjekter innen kryptovaluta. Mirai er i motsetning et selskap som har bunnsolid teknologi, har en live tjeneste med over 40 000 brukere og genererer godt med inntekter.

Det er lenge siden vi har sett et selskap i Norge som har vokst like fort som det MiraiEx nå gjør og vi kommer til å bruke den nye kapitalen til å akselererer veksten ytterligere.

Dette sier Johan Bakken, CEO i Bakken & Bæck Invest

Vi har jobbet tett med Coinbase i mange år, og har sett hvor fort et dedikert team med et klart mål kan bli en global leder innen ny teknologi.

Det er et behov og marked for lokale aktører innen kryptovaluta, og etter vi har blitt bedre kjent med Thuc og teamet mener vi de er posisjonert til å ta denne posisjonen i Norden.

Dette sier Thuc Tuan Hoang, CEO i Firi

Vi tar det som en tillitserklæring fra Skyfall Ventures og våre investorer at de ønsker å satse videre på oss. Takket være Skyfall Ventures, The Factory, Bakken & Bæck og våre engleinvestorer har vi fått tilgang til kompetanse og muligheter til å vokse. Vi ser frem til videre samarbeid med våre investorer og veien til nye høyder.

Nå som vi har hentet inn mer vekstkapital, så gjør vi oss klare for å ta nye markeder i 2021. Med en stor kundebase har vi et svært godt grunnlag til å lansere nye produkter og tjenester som passer inn i vårt økosystem.

Om Firi

Firi har som misjon å tilby en trygg og brukervennlig plattform som er en inngangsportal inn i det nye digitale finanssystemet.

Vi gjør dette ved å benytte kjente tjenester som BankID og Vipps Logg Inn, og setter trygghet og brukervennlighet i førersetet.

Produktet tilbys vanlige brukere, men også bedrifter som ønsker å investere i kryptovaluta.

Firi ble registrert som tjenestetilbyder for oppbevaring og veksling av kryptovaluta i januar 2019.

Les mer om hvem vi er og hvordan bruke Firi her.

Thuc Hoang08/03/2021