Gruppebilde av Firi teamet

Firi henter inn 5M NOK i en emisjon ledet av Skyfall Ventures

Vi har gleden av å meddele at vi hentet inn 5M NOK i en emisjon ledet av Skyfall Ventures. Vi har fått med en gruppe kompetente engleinvestorer som vil styrke selskapets videre vekst og utvikling.

Engleinvestorer

• Bakken & Bæck Invest AS
  • Mads Johannesen (Investeringsøkonom i Nordnet)
  • Eirik Rime (Gründer og CEO i Tise)
  • Simon Ruud (CEO i The Factory Academy)
  • Sean Percival (Tidligere vice president of Marketing i MySpace, tidligere CMO i Whereby, partner i Spring Capital ÖU)
  • Alexander Svanevik (CEO i Nansen)
  • Nikolai Heum (Gründer og CTO i enode)
  • Henrik Langeland (Gründer og CEO i enode)
  • Fredrik Thomassen (Gründer og CEO i Superside)

Nøkkelinformasjon

• Firi er Norges største handelsplass for kryptovaluta og var første handelsplass som ble registrert hos Finanstilsynet som tilbyder av vekslings- og oppbevaringstjenester for virtuell valuta.
  • Over 10.000 registrerte kontoer og 8.000 verifiserte med BankID
  • 40% vekst i antall brukere siste 30 dager.
  • Siste 30 dager har vi over 60M NOK i volum (200% økning fra forrige periode).

Dette sier Espen Malmo, Managing Partner i Skyfall Ventures

Vi har investert i kryptovaluta og vært involvert i økosystemet rundt blokkjedeteknologi ved siden av Skyfall siden 2012, men det er først i 2020 vi har funnet gode norske selskaper som har passet investeringsmandatet til Skyfall Ventures.

Vi investerte nylig i Nansen.ai som leverer et verdensledende analyseverktøy for blokkjededata, og nå investerer vi altså i Firi.

Firi er den klart ledende norske plattformen for kjøp og salg av kryptovaluta, bygget opp av eksepsjonelt flinke teknologer med dyp kompetanse på blokkjedeteknologi som går utenpå alt annet vi har sett i det nordiske markedet hittil.

Vi mener blokkjedeteknologi representerer det største paradigmeskifte siden Internet, som et supplement til det tradisjonelle finansielle systemet, men tror handel av kryptovaluta vil skje under et trygt regulert regime.

Dette sier Thuc Tuan Hoang, administrerende direktør i Firi

Firi synes det er svært spennende å få med Skyfall på laget - de har vist seg som en toneangivende VC som har omfattende kunnskap rundt blokkjedeteknologi og kryptovaluta.

Nå har vi gjennomført en overtegnet emisjon, og vi er trygge på at de investorene vi nå har med oss på laget vil bidra til å løfte Firi enda et hakk.

Selskapet har opplevd sterk omsetningsvekst og vil benytte kapitalen fra emisjonen på videre vekst i Norge, men også videre ekspansjon ut i Norden i 2021.

Dette sier Eirik Rime, gründer og CEO i Tise

Jeg opplever at Firi har gjort veldig mye riktig til nå, og at de er svært godt posisjonert for en utrolig spennende reise fremover.

Dette sier Sean Percival

After advising the Firi this year I’m happy to now enter on the ownership side. The team has demonstrated impressive growth and execution by already becoming the leading crypto exchange in Norway. For all Blockchain based technologies it’s still early days here in Scandinavia. However, Firi has the right foundation in place to help fuel its adoption even further.

Om Firi

Firi har som misjon å tilby en trygg og brukervennlig plattform som er en inngangsportal inn i det nye digitale finanssystemet.

Vi gjør dette ved å benytte kjente tjenester som BankID og Vipps Logg Inn, og setter trygghet og brukervennlighet i førersetet.

Produktet tilbys vanlige brukere, men også bedrifter som ønsker å investere i kryptovaluta.

Firi ble registrert som tjenestetilbyder for oppbevaring og veksling av kryptovaluta i januar 2019.

Les mer om hvordan du kan bruke Firi her.

Øyvind Kvanes18/01/2021