Fireblocks x Firi

Firi inngår samarbeid med Fireblocks

Den norske kryptobørsen Firi vil gjøre det enda enklere og tryggere for nordiske kunder å handle kryptovaluta. Derfor har vi inngått et samarbeid med Fireblocks som ny leverandør av blokkjedeinfrastruktur.

Her kan du lese mer om hva Firi gjør for å være Nordens tryggeste kryptobørs.

Fireblocks er en sikkerhetsplattform for digitale eiendeler og kryptovaluta, og Firi vil spesielt benytte seg av plattformens hot wallet-infrastruktur. Denne lommebok-infrastrukturen er basert på det som kalles Multiparty Computation (MPC), en kryptografisk teknologi som lar brukeren dele opp og fordele private nøkler over flere lokasjoner, slik at kundemidler er beskyttet.

Med Fireblocks vil Firi forsterke sikkerheten både under lagring og overføring av kryptovaluta, samtidig som det vil bli raskere og enklere å gjennomføre innskudd og uttak.

Enda sikrere

Sikkerhet er alltid en prioritering for Firi, og med dette samarbeidet er brukere av Firis handelsplattform ytterligere sikret mot datainnbrudd og hacking.

Fireblocks er ingen ukjent aktør i kryptoverdenen, og er blant annet involvert i prosjekter som Aave Arc, Revolut og Crypto.com. Med støtte for blant annet Soave, Cardano og Polygon har Fireblocks rettet sin ekspertise mot oppbevaring og transaksjoner av digitale verdier.

Det er stas å kunne annonsere at vi nå samarbeider med Fireblocks. Vårt utgangspunkt er å bruke Fireblocks som vår hot wallet-løsning, noe som vil gjøre Firi-plattformen mer robust, samt at vi enkelt kan utvide våre produkter med løsninger Fireblocks støtter. Å beskytte våre kunders digitale eiendeler er det viktigste vi gjør, og Fireblocks tilbyr en av verdens beste tjenester for dette. Vi ser frem til å bruke Fireblocks sine produkter og integrasjoner både nå og i fremtiden.
- Johan Torås Halseth, teknologisjef i Firi

Det er en ære å kunne hjelpe Firi og deres 100 000 kunder å lansere den aller nyeste teknologien innen lommebøker og forvaring av digitale midler. Vår dype ekspertise innen sikkerhet og bedriftsteknologi sammen med Firis fokus på trygghet og enkelhet er begynnelsen på en ny standard innen sikring og handel av digitale eiendeler i Norge.
- Michael Shaulov, daglig leder i Fireblocks

Firi vil ta i bruk Fireblocks for alle våre kunder, og det vil ikke bli noen tilleggskostnader for dette.

Du kan lese mer om hvordan vi sikrer kryptovaluta her.