Bilde av Firi sin arbeidsledende styreleder Øyvind Kvanes og COO Marius Blaker Høgevold

Firi ansetter ny COO og arbeidende styreleder

Øyvind Kvanes (til venstre) skal nå fokusere på overordnet strategi for Firi, og forlater derfor stillingen som Chief Operating Officer (COO) for å bli arbeidende styreleder. Inn som ny COO kommer Marius Blaker Høgevold.

- Vi er klare for neste steg i reisen til Firi. Vi har vokst fra å være en liten startup med en gjeng gründere som har jobbet på kveldstid til å bli en moden organisasjon på veldig kort tid. Dette er et fint tidspunkt å gi stafettpinnen videre til Marius. Han har ledererfaring fra større virksomheter og har absolutt den kompetansen vi er på jakt etter i vår nye COO, sier Øyvind Kvanes.

Øyvind Kvanes blir arbeidende styreleder i Firi

Øyvind, som er gründer og har vært COO i selskapet helt siden start, har i sin stilling hatt fokus på drift, administrasjon og forretningsutvikling. Han har utdanning innen fysikk fra University of California, Berkeley og en bachelorgrad i fysikk fra NTNU. Han har også allsidig arbeidserfaring fra startups i inn- og utland, og har blant annet drevet et IT-selskap i Filippinene i flere år.

Videre hos Firi skal han være arbeidende styreleder. Hans fokus blir på overordnet strategi for selskapet, retningsvalg, partnerskap og å jobbe tett opp mot vårt engasjerte og aktive styre.

Å være med på denne utrolige veksten til Firi helt fra begynnelsen har vært spennende, moro og lærerikt, men selvfølgelig også svært utfordrende. Det er helt ufattelig hvor mye som har skjedd siden i fjor, og vi går stadig inn i nye epoker. Nå blir det veldig bra å kunne fokusere på strategiske veivalg for selskapet og å være litt mindre aktiv i den daglige driften.
- Øyvind Kvanes, kommende arbeidende styreleder i Firi

Marius Høgevold tar over rollen som COO

Marius Blaker Høgevold overtar stillingen som COO i Firi 1. august, og går fra jobben som direktør for privatlading i Circle K. Marius har vært i Circle K i seks år, og i tillegg til å ha ledet Private Charging så har han også vært rådgiver for Jacob Schram, daværende Europadirektør i Circle K. Han startet karrieren i konsulentselskapet Kearney.

Marius er utdannet siviløkonom fra BI i Oslo og Warwick Business School, England.

Det er utrolig gøy å få med en så dyktig leder som Marius. Hans solide erfaring med skalering, strategi, markedsføring og ledelse gjør at han er perfekt i rollen som vår nye COO.
- Thuc Hoang, CEO i Firi

Å være COO i Firi er drømmejobben på mange måter, og det er et eventyr jeg virkelig gleder meg til å ta del i. Jeg har vært interessert i kryptovaluta og fulgt Firi i mange år, og nå er tiden inne for å hoppe i det med begge bena. Firi har truffet blink med produktet, og er et av de raskest voksende selskapene i Norge. Mitt fokus blir å sørge for at veksten skjer på en smidig måte, samt å lede markedsføring og forretningsutvikling.
- Marius Blaker Høgevold, kommende COO i Firi

Vi ønsker Marius hjertelig velkommen til oss i Firi!

Hvis du vil ha mer informasjon gjeldende dette, eller hvis du trenger informasjon om noe annet, kontakt oss her!